Η εταιρεία Έργα Πελάτες Επικοινωνία
 
Μετρό (γραμμή – σταθμοί)
Γραμμές 2 και 3
Σταθμός ‘Φάληρο’
Σταθμός ‘Άγιος Αντώνιος’
Σταθμός ‘Αεροδρόμιο’
Μετρό (αμαξοστάσια)
Αεροδρόμια
Συγκοινωνιακά έργα
Χαράξεις

Οδικά τεχνικά έργα
Σιδηροδρομικά τεχνικά έργα
Κτιριακά έργα
Περιβαλλοντικά
Υπηρεσίες
Τεχνικού Συμβούλου
και Διοίκησης Έργου
Oι Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι Αθηνών – Πειραιώς (Η.Σ.Α.Π. Α.Ε.) αποτελούν έναν από τους δύο φορείς εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου μετρό στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Στα πλαίσια της ανάπτυξης της επιχειρησιακής της στρατηγικής, η εταιρεία αποφάσισε την ανάπλαση του συνόλου των σταθμών της Γραμμής 1. Η OBERMEYER ανέλαβε το 2001 την εκπόνηση της μελέτης (αρχιτεκτονικά, στατικά, Η/Μ εγκαταστάσεις σε στάδιο προμελέτης, οριστικής και εφαρμογής) του σταθμού ‘Φάληρο’, καθώς επίσης και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.

Η κατασκευή του έργου, προϋπολογισμού 8,4 εκατ. ευρώ έχει ήδη ολοκληρωθεί. Ο νέος σταθμός παραδόθηκε σε χρήση το καλοκαίρι του 2004, έχοντας αποκτήσει σύγχρονη εικόνα και αποτελώντας σημείο αισθητικής αναφοράς στην ευρύτερη περιοχή.

Βασικός στόχος του σχεδιασμού ήταν να αποκτήσει ο σταθμός του Φαλήρου συγκεκριμένη ταυτότητα – και κατ' επέκταση αναγνωσιμότητα – μέσα στο περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται. Η επιλογή ενός ιδιαίτερου μορφολογικά στεγάστρου παρέχει στον παρατηρητή ένα τέτοιο κυρίαρχο σχήμα αναφοράς. Ο σχεδιασμός του αποτελεί αναφορά στη γειτνίαση του σταθμού με το φαληρικό όρμο και επιχειρεί τη μεταφορά της ιδέας ενός σμήνους γλάρων. Οι φορείς του κάθε στεγάστρου παραπέμπουν στην ανατομία ενός γλάρου σε πτήση, ενώ το σύνολο των στεγάστρων δημιουργεί την εντύπωση, ιδιαίτερα από απόσταση, ενός σμήνους μικρότερων και μεγαλύτερων γλάρων σε αρμονική διάταξη πτήσης. Η θέση αλλά και η σημασία του έργου επιτρέπει και συμφιλιώνεται με την ιδέα του δανεισμού οργανικών μορφών, στα πρότυπα μιας διεθνώς αναγνωρισμένης αρχιτεκτονικής.

Ο νέος σταθμός παρέχει ένα σύγχρονο περιβάλλον, με συνθήκες άνεσης για τους επιβάτες. Κατά τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και λόγω της γειτνίασης του σταθμού με σημαντικές αθλητικές εγκαταστάσεις, ο φόρτος επιβατών αυξήθηκε σημαντικά, με ικανότητα εξυπηρέτησης 26.000 επιβατών ανά ώρα και κατεύθυνση με συρμούς ανά 2,5 λεπτά. Οι χώροι του σταθμού είναι ευρείς, προστατευμένοι από τις καιρικές συνθήκες, επιτρέπουν την άνετη κίνηση του κόσμου και διαθέτουν όλες τις εξυπηρετήσεις.

Η οργάνωση του σταθμού βασίζεται στη διαμόρφωση ενός εκτεταμένου υπέργειου, φωτεινού και ανοιχτού χώρου πάνω από το επίπεδο των τριών αποβαθρών, ο οποίος αναλαμβάνει τον κύριο όγκο των κινήσεων εισόδου και εξόδου, προσφέροντας επίσης εμπορικούς χώρους. Σε αυτό το υπερυψωμένο επίπεδο κυκλοφορίας προβλέπεται η σύνδεση με τις αθλητικές εγκαταστάσεις που βρίσκονται στην περιοχή. Νοτιοδυτικά, μια προσωρινή πεζογέφυρα που κατασκεύασε το Υ.Πε.Χω.Δ.Ε. για τους Ολυμπιακούς Αγώνες συνδέει το σταθμό με το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Βορειοδυτικά μια δεύτερη πεζογέφυρα, της οποίας τη μελέτη εκπόνησε συμπληρωματικά το 2003 η OBERMEYER, συνδέει το σταθμό με το ανώτερο επίπεδο κυκλοφορίας του Γηπέδου Καραϊσκάκη.

Χρήσιμες Διευθύνσεις - Περιεχόμενα - Πληροφορίες - English © OBERMEYER HELLAS 2013